مشاوره مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

۶ بازديد

مشاوره مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

در بازار رقابتی امروز حفظ کسب‌وکارها اهمیت زیادی برای صاحبان کسب‌وکارها و برندها دارد. باتوجه‌به اهمیت بالای این موضوع مشاوره مارکتینگ نقش مهمی در پیشبرد اهداف و استراتژی‌های بازاریابی دارد. هرکدام از صاحبان برند و کسب‌وکارها تلاش می‌کنند علاوه بر حفظ جایگاه خود در بین رقبا و در بازار، آینده برند خود را نیز تضمین کنند. براین‌اساس تمام بخش‌ها و عناصر یک برند یا کسب‌وکار تلاش می‌کنند با رعایت اصول حرفه‌ای و جدیت تمام با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند.

علاوه بر این، مشاوره دیجیتال مارکتینگ هم نقش مهمی در توسعه کسب‌وکارها دارد. منظور از دیجیتال مارکتینگ و مشاوره دیجیتال مارکتینگ مجموعه فعالیت‌هایی است که محصول یا خدمات موردنظر از طریق تکنیک‌های تجارت الکترونیک به مخاطبان و کاربران فضای اینترنت معرفی می‌شود. صاحبان کسب‌وکارها ازطریق مشاوره با مشاوران بازاریابی دیجیتال می‌توانند استراتژی‌های کارآمدی در ارتباط با دیجیتال برندینگ خود تدوین و اجرا کنند.

وظایف مشاور مارکتینگ

شرکت‌های مشاوره مارکتینگ با استخدام برترین مشاوران بازاریابی تلاش می‌کنند خدماتی ارزشمند به صاحبان کسب‌وکار ارائه دهند. این مشاوران متخصص و باتجربه راهکارهایی منطقی و عملی برای برون‌رفت از مشکلات کسب‌وکار ارائه می‌دهند. یک مشاور مارکتینگ با دانش و تجربه خود شرکت‌ها و بیزینس‌ها را در مسیر درست هدایت کنند و از این طریق به درآمد و سود خوبی در بازار دست یابند. مهم‌ترین وظایف مشاوران مارکتینگ عبارت‌اند از:

  • تجزیه تحلیل و بررسی سرفصل‌های بازاریابی برای تثبیت یک برند در بازار هدف
  • استفاده از روش‌های مختلف تحقیقاتی و تثبیت موقعیت تجاری برند
  • مشاوره و گفتگو درباره روش‌های مختلف بازاریابی و اجرای گزینه‌های مناسب
  • طراحی فرایند جذب مشتری به‌عنوان مهم‌ترین روند در مشاوره مارکتینگ
  • انجام تحقیقات مختلف برای توسعه محصول یا خدمات موردنظر کارفرما و مشتریان
  • ایجاد کانال‌های حرفه‌ای در زمینه بازاریابی بر اساس نیاز سازمان یا برند
  • توسعه و اجرای استراتژی بازاریابی بر اساس اهداف و بودجه
  • نظارت بر پروژه‌های بازاریابی و آنالیز نتایج حاصل

من، علی ناصرحجتی به‌عنوان مشاوره مارکتینگ نزدیک به 17 سال است که با مشتریان مختلف در سراسر جهان همکاری دارم. من با ارائه روش‌ها و استراتژی‌های مدون نقش مهمی در رفع چالش‌های مشتریان و موفقیت آن‌ها در کسب‌وکارشان دارم.

مهارت های لازم برای یک مشاور مارکتینگ

تمام متخصصانی که در حوزه مشاوره مارکتینگ فعالیت می‌کنند باید مهارت‌های کلیدی برای ارائه راهکارهای علمی و عملی داشته باشند. برخی از مهم‌ترین مهارت‌های یک مشاور مارکتینگ عبارت‌اند از:

  • استعداد و توانایی حل مسئله
  • توانایی تفکر تحلیلی و استراتژیک
  • برخورداری از توانایی‌های سازمانی برجسته
  • داشتن مهارت‌های ارتباطی کتبی و شفاهی و توانایی ارائه عملکرد
  • برخورداری از مهارت نوشتن گزارش‌های جامع و پیشنهادها
  • برخورداری از دانش تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و تحقیقات بازار
  • برخورداری از دانش عمیق اصول بازاریابی و شیوه‌های برتر این حوزه
  • دارای تجربه کافی به‌عنوان مشاور بازاریابی و مهارت‌های مرتبط با این زمینه
  • برخورداری از دانش کاری کافی در زمینه فناوری اطلاعات و نرم‌افزارهای بازاریابی و مسلط به MS Office
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.