مشاوره دیجیتال مارکتینگ و مارکتینگ

۶ بازديد

نقش و مزایای مشاوره مارکتینگ در موفقیت تجاری

مشاوره مارکتینگ نقش مهمی در بهبود تجارت، پیشی‌گرفتن از رقبا و سودآوری در بازار هدف دارد. تأثیرات مشاوره بازاریابی بر موفقیت تجاری عبارت‌اند از:

1. افزایش آگاهی برند

متخصصان مشغول به کار در حوزه مشاوره بازاریابی نقش مهمی در ارتقای برند و افزایش آگاهی برند دارند. این متخصصان با ارائه راهکارهای مهم و مفید موجب توانمندی برند شما شده و درنتیجه اعتماد مشتریان نسبت به خدمات یا محصول شما افزایش می‌یابد. درنتیجه برند شما از رقبا متمایز می‌شود.

2. شناخت بازار و ارائه استراتژی

 شناخت بازار نقش مهمی در موفقیت تجارت دارد. مشاوره مارکتینگ به شما کمک می‌کند بازار هدف خود را شناسایی کنید. سپس مشاور بازاریابی استراتژی‌های مناسب و متناسب با شرایط کسب‌وکار شما و بازار هدف را ارائه می‌دهد. اجرای صحیح استراتژی‌ها نقش مهمی در کسب سهم مناسب از بازار دارد.

3. تحلیل و ارزیابی

یکی از مهارت‌های مهم مشاور مارکتینگ تحلیل و ارزیابی داده‌ها و اطلاعاتی است که جمع‌آوری کرده است. مشاوره بازاریابی به صاحبان برند و سازمان‌ها کمک می‌کند تا عملکرد بازاریابی خود را تحلیل کنند. این روند شامل تجزیه‌وتحلیل نتایج حاصل از پیگیری عملکرد رقابتی، تحلیل نتایج کمپین‌های بازاریابی، مشاهده ترندها و تغییرات بازار و درنهایت ارائه گزارش جامع است.

مشاوره مارکتینگ موجب افزایش فروش، سودآوری و فروش بدون بازگشت می‌شود. همچنین مشاور بازاریابی فرصت‌های جدیدی برای رشد بیشتر برند یا سازمان ایجاد می‌کند. گسترش بازار هدف و شناخته‌شدن محصول یا خدمات موردنظر از دیگر مزایای حضور مشاوره مارکتینگ است. به طور خلاصه مزایای مشاوره بازاریابی عبارت‌اند از:

  • افزایش نرخ مشتریان
  • نتایج قابل‌اندازه‌گیری
  • افزایش رضایت مشتریان
  • ایجاد موقعیت مناسب برای معرفی برندها
  • افزایش سوددهی و رقابت با رقبای سرشناس
  • هزینه پایین برای کسب‌وکارها و شرکت‌ها
  • برنامه‌ریزی جامع برای دستیابی به اهداف بلندمدت

من باتکیه‌بر دانش، سوابق موفق حرفه‌ای و تجربه کافی، با مشتریان خود همراه می‌شوم تا اطمینان یابم راهکارها و استراتژی‌های تدوین‌شده با دیدگاه‌ها، ارزش‌ها و چشم‌انداز سازمان یا برند شما هم‌خوانی دارد. تحصیلات من مرتبط با حوزه بازاریاب و مشاوره مارکتینگ است؛ همچنین دوره‌های بلندمدت مدون در حوزه بازاریابی و فروش را با موفقیت به پایان رسانده ام.

فرایند انتخاب یک مشاور حرفه‌ای مارکتینگ

هنگامی که تصمیم می‌گیرید برای افزایش آگاهی برند و دستیابی به بهترین اهداف بازاریابی خود با مشاوره مارکتینگ همکاری کنید باید بهترین فرد برای این کار را انتخاب کنید. برای همکاری با مشاور مارکتینگ می‌توانید از این فاکتورها کمک بگیرید.

بررسی نمونه‌کارها و سوابق

مهم‌ترین عامل در انتخاب یک مشاور بازاریابی حرفه‌ای بررسی نمونه کارها و سوابق کاری او است. می‌توانید این‌کار را با بررسی نمونه کارهای قبلی و میزان موفقیت‌های قبلی او بسنجید. با بررسی نمونه کارهای قبلی و همچنین تحقیقات میدانی می‌توان پی برد که مشاور بازاریابی تا چه اندازه توانایی و تسلط کافی در زمینه‌های زیر دارد. این زمینه‌ها عبارت‌اند از:

  • داشتن مهارت‌های ارتباطی
  • برخورداری از مهارت‌های حل مسئله
  • برخورداری از روحیه انتقادپذیر
  • داشتن رویکرد مشاورانه

من با داشتن سوابق حرفه‌ای و تدریس در مراکز معتبر بازاریابی، خود را به‌عنوان یکی از برترین‌های حوزه مشاوره مارکتینگ اثبات کرده ام. برخی از سوابق حرفه‌ای بنده عبارت‌ است از:

  • مدرس دانشگاه علامه طباطبایی
  • مدرس دانشگاه شهید بهشتی
  • مدرس بیزینس اسکول علوم و فنون تهران؛ تهران بیزینس اسکول TBS
  • عضو هیئت‌علمی، مدرس و مدیرگروه دیجیتال مارکتینگ در مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان
  • مدیر دپارتمان دیجیتال مارکتینگ در مرکز مشاوره مدیریت ماهان

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

منظور از دیجیتال مارکتینگ و مشاوره دیجیتال مارکتینگ مجموعه فعالیت‌هایی است که محصول یا خدمات موردنظر از طریق تکنیک‌های تجارت الکترونیک به مخاطبان و کاربران فضای اینترنت معرفی می‌شود. صاحبان کسب‌وکارها ازطریق مشاوره با مشاوران بازاریابی دیجیتال می‌توانند استراتژی‌های کارآمدی در ارتباط با دیجیتال برندینگ خود تدوین و اجرا کنند.

برای این منظور شما به‌عنوان صاحب برند یا کسب‌وکار به یک برنامه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ پلن نیاز دارید. ازطریق این پلن می‌توانید برنامه‌های خود را همسو با اهداف مدنظر خود مشخص کنید. مشاور دیجیتال مارکتینگ در این راه و تعیین پلن و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.